O firmie
Produkty
Nowości
Kontakt

Aktualności

Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl

Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk



* możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny!
* dostęp semestralny + 100 stron wydruku
* dostęp miesięczny + 60 stron wydruku
* dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku
* dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis
* dostęp dobowy + druga doba gratis

http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf

zapraszamy! ...
2011-07-01

Dane firmy

Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski

tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80


Firma poleca

Firma jeszcze nie poleca innych.

FirmÄ™ polecajÄ…

Firma jeszcze nie jest polecana.

Informacje o produkcie

Rozmiar czcionki: A A A

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet
68.00 zł /sztuka
Opis:
Książka Edukacja i (nie)równość spoÅ‚eczna kobiet. Studium dynamiki dostÄ™pu jest rezultatem zainteresowaÅ„ badawczych szeroko rozumianymi relacjami miÄ™dzy tożsamoÅ›ciÄ… kobiet, edukacjÄ…, kulturÄ… i spoÅ‚eczeÅ„stwem. Autorka sÄ…dzi, że można jÄ… usytuować, podobnie jak poprzednie jej prace, na pograniczu socjologii edukacji oraz gender studies. Z jednej strony podnosi ona problemy zwiÄ…zane ze spoÅ‚ecznymi funkcjami edukacji, szczególnie – socjalizacyjnÄ…, selekcyjnÄ… i stratyfikacyjnÄ…, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczÄ…ce bezpoÅ›rednio kobiet jako grupy spoÅ‚ecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostÄ™pu do różnych form tożsamoÅ›ci, do wyksztaÅ‚cenia czy rynku pracy.





Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich jest poświęcona analizom o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym.



W rozdziale pierwszym dokonano prezentacji wybranych współczesnych koncepcji nierówności, próbując pokazać, w jaki sposób można je zastosować do zrozumienia edukacyjnej i społecznej sytuacji kobiet. Autorka analizuje w nim również problem roli dostępu do edukacji w otwieraniu/ograniczaniu możliwości życiowych tej grupy społecznej, jaką są kobiety.

Drugi rozdział zawiera rekonstrukcje relacji między edukacją a tożsamością dziewcząt i chłopców.

Rozdział trzeci poświęcony jest przede wszystkim analizom dostępu kobiet do szkolnictwa wyższego (chociaż zawiera także pewne dane o niższych szczeblach edukacji). Rozważa w nim kwestie wyborów edukacyjnych chłopców i dziewcząt, a także dostępu tej drugiej grupy do wybranych kierunków studiów, jak również do elitarnych uniwersytetów (np. Harvard i Oxford).

W rozdziale czwartym podejmuje próbę przedstawienia trzech dylematów tożsamościowo-edukacyjnych współczesnych kobiet. Pierwszy z nich związany jest z ideologią neoliberalizmu i paradoksami dotyczącymi jej wpływu na postrzeganie kobiet i ich sytuacji społecznej; drugi odnosi się do potencjalnej maskulinizacji kobiet sukcesu; trzeci dotyczy przemieszczania społecznych aspiracji dziewcząt (głównie w kierunku samorealizacji na płaszczyźnie wyznaczonej przez dyskursy kultury popularnej).

IstotÄ… rozważaÅ„ w rozdziale piÄ…tym jest ten podstawowy problem współczesnych wyksztaÅ‚conych kobiet, który wiąże siÄ™ z rolÄ… macierzyÅ„stwa – w aspekcie ich tożsamoÅ›ci i możliwoÅ›ci odniesienia spoÅ‚eczno-zawodowego sukcesu (tytuÅ‚y obu znajdujÄ…cych siÄ™ w nim podrozdziałów dobrze– odzwierciedlajÄ… jego treść: „MacierzyÅ„stwo jako dominujÄ…ca konstrukcja kobiecoÅ›ci”, „Dyplom jako kredencjaÅ‚ małżeÅ„ski i problem dostÄ™pu matek do sukcesu zawodowego”).

Tematem szóstego rozdziału jest segregacja płciowa na rynku pracy i jej rola w ciągle ograniczonych, a jednak rosnących możliwościach odniesienia sukcesu zawodowego przez kobiety, w kontekście dostępu do (prestiżowych) zawodów, wysokich stanowisk i dobrej pozycji społecznej oraz problemu nierównoważnych dochodów kobiet i mężczyzn.



W pierwszej części pracy ważne jest podsumowanie, w którym przedstawiono wybrane paradoksy w relacjach między edukacją, tożsamością a sytuacją życiową kobiet.



W drugiej części książki Autorka przytacza wyniki przeprowadzonych przez niÄ… badaÅ„ jakoÅ›ciowych, w których wzięły udziaÅ‚ kobiety sukcesu – polskie menedżerki (na kierowniczych stanowiskach) i akademiczki-humanistki (pracujÄ…ce na uczelni i majÄ…ce przynajmniej stopieÅ„ doktora). W kontekÅ›cie badawczym podejmuje te zagadnienia, które wczeÅ›niej byÅ‚y przeanalizowane w części teoretycznej…
Oficyna Wydawnicza Impuls
tel: 12-422-41-80
O firmie   |   Produkty   |   NowoÅ›ci   |   Kontakt
Mikrowitryna.pl - wykonanie eball - Strona www Twojej firmy.