Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl
Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk * możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny! * dostęp semestralny + 100 stron wydruku * dostęp miesięczny + 60 stron wydruku * dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku * dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis * dostęp dobowy + druga doba gratis http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf zapraszamy! ...
2011-07-01
Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski
tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80
Firma jeszcze nie poleca innych.
Firma jeszcze nie jest polecana. |
Informacje o produkcie
Edukacja i nierówności społeczne
49.80 zł /sztuka
Opis:
Książka Edukacja i nierównoÅ›ci spoÅ‚eczne. Studium porównawcze na przykÅ‚adzie Anglii, Hiszpanii i Rosji stanowi wyraz zainteresowaÅ„ badawczych autora – zorientowanych wokół problematyki zróżnicowania spoÅ‚ecznego i roli szkolnictwa w procesach stratyfikacji spoÅ‚ecznej. Jej podÅ‚oże teoretyczne stanowiÄ… koncepcje z zakresu socjologii edukacji oraz pedagogiki porównawczej. Książka jest także próbÄ… wpisania siÄ™ w nurt analiz i poszukiwaÅ„ badawczych reprezentowanych przez polskich pedagogów, których dzieÅ‚a sÄ… punktem wyjÅ›cia dla tytuÅ‚owych rozważaÅ„.
Autor pragnie zwrócić uwagę, że książka jest rozwinięciem i logiczną kontynuacją jego poprzednich przedsięwzięć badawczych, mieszczących się w sferze relacji pomiędzy edukacją a procesami stratyfikacji społecznej (w 2008 roku wspólnie z dr A. Gromkowską-Melosik przygotowali książkę: Problemy nierówności społecznej w teorii i praktyce edukacyjnej).
MateriaÅ‚y wykorzystane w prezentowanej książce autor zgromadziÅ‚ podczas zagranicznych wyjazdów studyjnych w bibliotekach uniwersytetów w Londynie, Helsinkach, Oslo, Sztokholmie, Lund oraz Kopenhadze. WykorzystaÅ‚ również materiaÅ‚y z biblioteki uniwersyteckiej w Monachium oraz biblioteki uniwersytetu La Coruña w Hiszpanii.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich charakteryzuje kategorie teoretyczne służące do analizy zjawisk i procesów mających swoje implikacje w sferze szkolnictwa. W rozdziale pierwszym zostały poruszone zagadnienie komplementarności teorii w procesach analiz społecznych. Istotny element analiz zawartych w rozdziale pierwszym stanowi również wyznaczenie kategorii i kryteriów dla porównań zjawisk nierówności społecznych oraz ich implikacji w systemach edukacyjnych.
RozdziaÅ‚ drugi stanowi analizÄ™ kilku wybranych koncepcji teoretycznych ujmujÄ…cych spoÅ‚eczeÅ„stwo w kategoriach „równowagi” i „porzÄ…dku spoÅ‚ecznego”. Z kolei rozdziaÅ‚ trzeci zawiera charakterystykÄ™ sposobów myÅ›lenia osadzonych w perspektywie „konfliktu”. Te dwie – sprzeczne ze sobÄ… – perspektywy teoretyczne dostarczajÄ… głównych schematów badawczych w analizie zjawisk konstruowania nierównoÅ›ci spoÅ‚ecznych za poÅ›rednictwem systemów edukacyjnych w Anglii, Hiszpanii i Rosji.
Część druga książki zawiera trzy studia przypadku. Obejmuje analizy zależności pomiędzy funkcjonowaniem systemu edukacji a zjawiskami i procesami nierówności społecznych w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Systemy szkolnictwa w tych krajach w kontekście polityki oświatowej i specyficznych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych, wpływających na formowanie się i odtwarzanie struktury społecznej. Autor opisał proces tworzenia się powszechnych (masowych) systemów szkolnictwa w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Ponadto uwzględnia zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnych systemów szkolnictwa w tych krajach (takich jak: zarządzanie, finansowanie oraz podstawy prawne). Dokonał również krótkiej charakterystyki systemu szkolnictwa różnych szczebli (przedszkolnego i podstawowego, średniego, a także edukacji wyższej).
|
|