Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl
Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk * możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny! * dostęp semestralny + 100 stron wydruku * dostęp miesięczny + 60 stron wydruku * dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku * dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis * dostęp dobowy + druga doba gratis http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf zapraszamy! ...
2011-07-01
Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski
tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80
Firma jeszcze nie poleca innych.
Firma jeszcze nie jest polecana. |
Informacje o produkcie
Kultura szkoły
34.00 zł /sztuka
Opis:
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości.
[...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52).
Praca jest odpowiedziÄ… na postulowanÄ… przez wielu autorów potrzebÄ™ caÅ‚oÅ›ciowego opisu szkoÅ‚y we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na poczÄ…tku Krzysztof Kruszewski: „pisanie o szkole jest ryzykiem”. Ryzyko to podjÄ™to z nadziejÄ…, że etnograficzny opis kultury szkoÅ‚y, wedÅ‚ug przyjÄ™tych zaÅ‚ożeÅ„ teoretycznych i metodologicznych, bÄ™dzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia.
Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań.
Rozdziały od czwartego do siódmego przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział czwarty), natury ludzkiej (rozdział piąty), prawdy i czasu (rozdział szósty) oraz związków między ludźmi (rozdział siódmy).
|
|