Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl
Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk * możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny! * dostęp semestralny + 100 stron wydruku * dostęp miesięczny + 60 stron wydruku * dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku * dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis * dostęp dobowy + druga doba gratis http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf zapraszamy! ...
2011-07-01
Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski
tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80
Firma jeszcze nie poleca innych.
Firma jeszcze nie jest polecana. |
Informacje o produkcie
Kompetencje społeczne dyrektorów szkół
38.00 zł /sztuka
Opis:
Prezentowana praca skÅ‚ada siÄ™ z dwóch uzupeÅ‚niajÄ…cych siÄ™ części. W pierwszej zostaÅ‚y przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji spoÅ‚ecznych (rozdziaÅ‚y 1–2), w drugiej zaÅ› ich empiryczny wymiar (rozdziaÅ‚y 3–6).
Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.
W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).
Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.
Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie
w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją.
Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju.
Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Tytuł: Kompetencje społeczne dyrektorów szkół Autor: Bożena Tołwińska
ISBN: 978-83-7587-487-7
Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2011, Format B5, Objętość 234 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa
|
|