O firmie
Produkty
Nowości
Kontakt

Aktualności

Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl

Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk



* możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny!
* dostęp semestralny + 100 stron wydruku
* dostęp miesięczny + 60 stron wydruku
* dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku
* dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis
* dostęp dobowy + druga doba gratis

http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf

zapraszamy! ...
2011-07-01

Dane firmy

Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski

tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80


Firma poleca

Firma jeszcze nie poleca innych.

FirmÄ™ polecajÄ…

Firma jeszcze nie jest polecana.

Informacje o produkcie

Rozmiar czcionki: A A A

Edukacja małego dziecka. Tom 1

Edukacja małego dziecka. Tom 1
44.80 zł /sztuka
Opis:
Książka poÅ›wiÄ™cona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji maÅ‚ego dziecka – poÅ›wiÄ™cone sÄ… opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdujÄ… siÄ™ poglÄ…dy, propozycje oraz wyniki badaÅ„ i studiów dotyczÄ…ce różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistoÅ›ci spoÅ‚eczno-kulturowej.

Prezentowany tom skÅ‚ada siÄ™ z czterech części. W pierwszej – noszÄ…cej tytuÅ‚ Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogÄ… znaleźć autorskie propozycje dotyczÄ…ce edukacji maÅ‚ego dziecka. Zwraca siÄ™ w nich uwagÄ™ m.in. na relacje miÄ™dzy zaleceniami pÅ‚ynÄ…cymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oÅ›wiatowej i praktykÄ… edukacyjnÄ… w zakresie ksztaÅ‚cenia i wychowania maÅ‚ych dzieci w naszym kraju. WÅ‚aÅ›nie te relacje w znacznej mierze wyznaczajÄ… współczeÅ›nie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziaÅ‚ujÄ… na spoÅ‚eczne oczekiwania wobec poczynaÅ„ wÅ‚adz oÅ›wiatowych, nauczycieli, grup spoÅ‚ecznych decydujÄ…cych o kondycji edukacji dzieci. MajÄ… temu sÅ‚użyć również dziaÅ‚ania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powoÅ‚aÅ‚o zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmujÄ… także istotne kwestie wielopÅ‚aszczyznowoÅ›ci integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji maÅ‚ego dziecka.

Kolejna część – Dziecko wobec zmieniajÄ…cego siÄ™ Å›wiata kultury – zawiera zarówno teoretycznÄ…, jak i praktycznÄ… egzemplifikacjÄ™ zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z edukacjÄ… kulturalnÄ… i artystycznÄ… dziecka. NakreÅ›lone perspektywy i możliwoÅ›ci uwzglÄ™dniajÄ… problemy dotyczÄ…ce z jednej strony – sÅ‚aboÅ›ci, bÅ‚Ä™dów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazujÄ… na pozytywne doÅ›wiadczenia i prognozy. UzupeÅ‚nienie tych kwestii stanowiÄ… rozważania na temat estetyzacji doÅ›wiadczeÅ„ etycznych i obyczajowych dzieci.

Trzecia część – WartoÅ›ci w wychowaniu i ksztaÅ‚ceniu maÅ‚ego dziecka – obejmuje opracowania traktujÄ…ce o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartoÅ›ci, w tym pojmowania wartoÅ›ci miÅ‚oÅ›ci, rodziny, wiary w Boga i Å›mierci. Czytelnicy znajdÄ… również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podrÄ™czników do ksztaÅ‚cenia zintegrowanego wskazujÄ… w nich na istnienie wartoÅ›ci? oraz Czy formuÅ‚owane polecenia i zadania mobilizujÄ… ucznia do zwrócenia uwagi na Å›wiat wartoÅ›ci, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartoÅ›ci staje siÄ™ ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i bÄ™dzie zapewne dÅ‚ugo pozostawać w zasiÄ™gu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoÅ‚y, ze wzglÄ™du na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter.

Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja maÅ‚ego dziecka – w której Czytelnicy mogÄ… znaleźć autorskie odczytania uwarunkowaÅ„ przygotowania i gotowoÅ›ci zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywnoÅ›ci – jest czynnikiem ksztaÅ‚tujÄ…cym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotÄ… stajÄ… siÄ™ współczeÅ›nie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażajÄ…ce siÄ™ w refleksyjnym podejÅ›ciu i badaniu przez nauczycieli wÅ‚asnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracajÄ… również uwagÄ™ na brak nowatorskich rozwiÄ…zaÅ„ i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejÄ™tnoÅ›ci rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doÅ›wiadczenia wyznaczajÄ… tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.
Oficyna Wydawnicza Impuls
tel: 12-422-41-80
O firmie   |   Produkty   |   NowoÅ›ci   |   Kontakt
Mikrowitryna.pl - wykonanie eball - Strona www Twojej firmy.