O firmie
Produkty
Nowości
Kontakt

Aktualności

Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl

Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk



* możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny!
* dostęp semestralny + 100 stron wydruku
* dostęp miesięczny + 60 stron wydruku
* dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku
* dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis
* dostęp dobowy + druga doba gratis

http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf

zapraszamy! ...
2011-07-01

Dane firmy

Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski

tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80


Firma poleca

Firma jeszcze nie poleca innych.

FirmÄ™ polecajÄ…

Firma jeszcze nie jest polecana.

Informacje o produkcie

Rozmiar czcionki: A A A

Autoprezentacja młodzieży szkolnej

Autoprezentacja młodzieży szkolnej
28.00 zł /egz.
Opis:
Weronika Juroszek

Autoprezentacja młodzieży szkolnej
Emocjonalne i poznawcze konsekwencje deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji u młodzieży z wysokim i niskim lękiem społecznym



Autoprezentacja jest aktualnie jednym z bardziej zastanawiających zjawisk społecznych i psychologicznych, o czym świadczą liczne poradniki, mówiące o tym, w jaki sposób korzystnie prezentować swoją osobę. Autoprezentacja jest zachowaniem społecznym podlegającym samokontroli i samoobserwacji, dlatego wywołuje emocje i procesy poznawcze z nią związane (Stojanowska 1998).

Prezentujemy Państwu książkę pt.: "Autoprezentacja młodzieży szkolnej", w której Autorka podchodzi do tematu autoprezentacji bardzo wnikliwie i szczegółowo.
Czy osoby z wysokim lękiem społecznym prezentują się bardziej negatywnie niż te z niskim poziomem lęku ? Do takich wniosków doszedł Arkin ze swoimi współpracownikami, na podstawie badań jakie przeprowadzili w 1980 r. Autorka te wnioski konfrontuje z kolejnymi badaniami i nową interpretacją. Wyniki są nie tylko ciekawe, ale także wartościowe pod kątem wykorzystania w pracy z młodzieżą.

Książka Weroniki Juroszek podejmuje się zadania rozwinięcia tematu lęku społecznego i jego wpływu na stopień jakości uczestnictwa społecznego. Celem badań było określenie znaczenia deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji dla zmian w poziomie lęku sytuacyjnego oraz metapercepcji u osób o różnym dyspozycyjnym lęku społecznym.

Prezentowana praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono problem autoprezentacji w świetle teorii i badań, przeanalizowano podstawowe założenia dotyczące autoprezentacji, jej funkcje i style, rolę lęku społecznego w kierowaniu wrażeniem. Kolejne punkty poświęcono autoprezentacji faworyzującej (jako podstawowemu stylowi stosowanemu przez osoby z niskim lękiem społecznym) oraz autoprezentacji ochronnej (charakteryzującej osoby z wysokim lękiem społecznym). Rozdział ten kończy analiza znaczenia metapercepcji dla autoprezentacji.

RozdziaÅ‚ drugi zawiera omówienie badaÅ„ wÅ‚asnych. W punkcie pierwszym sformuÅ‚owano pytania i hipotezy dotyczÄ…ce faworyzowania i deprecjonowania siÄ™ w sytuacji powodzenia i niepowodzenia w sferze spoÅ‚ecznej i intelektualnej przez mÅ‚odzież szkolnÄ… z wysokim i niskim lÄ™kiem spoÅ‚ecznym (badanie ankietowe). W punkcie drugim sformuÅ‚owano hipotezy, opierajÄ…c siÄ™ na badaniach eksperymentalnych. Punkt trzeci traktuje o tym, jak dyspozycyjna koncentracja na różnych rodzajach „ja” wpÅ‚ywa na faworyzujÄ…cÄ… i deprecjonujÄ…cÄ… autoprezentacjÄ™ oraz jej emocjonalne oraz poznawcze konsekwencje – lÄ™k sytuacyjny i metapercepcjÄ™.

W rozdziale trzecim przedstawiono metodologiÄ™ badaÅ„ wÅ‚asnych – omówiono metody, okreÅ›lajÄ…c zmienne i ich operacjonalizacjÄ™, przy czym zmienne niezależne oraz zależne zostaÅ‚y szczegółowo wyodrÄ™bnione. W pracy wykorzystano nastÄ™pujÄ…ce metody: ankietÄ™ do pomiaru stylu autoprezentacji (skonstruowanÄ… przez autorkÄ™ niniejszej publikacji), SkalÄ™ Koncentracji na Sobie, Inwentarz Stanu i Cechy LÄ™ku oraz arkusz „Jak widzÄ… mnie inni?”.
RozdziaÅ‚ czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badaÅ„. Na poczÄ…tku scharakteryzowano omawiane zmienne osobowoÅ›ciowe, takie jak: lÄ™k spoÅ‚eczny, ja-publiczne, ja-prywatne, zmienne okreÅ›lone w badaniach ankietowych oraz eksperymentalnych (podrozdziaÅ‚y pierwszy i drugi). W podrozdziale trzecim przedstawiono wyniki dotyczÄ…ce autoprezentacji osób o wysokim i niskim lÄ™ku spoÅ‚ecznym w sytuacji powodzenia oraz niepowodzenia. PodrozdziaÅ‚ czwarty to weryfikacja hipotez zakÅ‚adajÄ…cych wpÅ‚yw faworyzujÄ…cej i deprecjonujÄ…cej autoprezentacji w sytuacji powodzenia, jak również niepowodzenia na lÄ™k sytuacyjny i metapercepcjÄ™ u osób o różnym poziomie lÄ™ku spoÅ‚ecznego. W podrozdziale piÄ…tym przeanalizowano zależnoÅ›ci miÄ™dzy dyspozycyjnÄ… koncentracjÄ… na różnych rodzajach „ja” i lÄ™kiem spoÅ‚ecznym a autoprezentacjÄ… oraz jej konsekwencjami.

Pracę zamykają rozdział dotyczący interpretacji wyników, zakończenie i streszczenie pracy.

Dane techniczne:
ISBN: 978-83-7587-428-0
Wydanie I, Kraków 2010,
Format B5, Objętość 138 stron,
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Oficyna Wydawnicza Impuls
tel: 12-422-41-80
O firmie   |   Produkty   |   NowoÅ›ci   |   Kontakt
Mikrowitryna.pl - wykonanie eball - Strona www Twojej firmy.