O firmie
Produkty
Nowości
Kontakt

Aktualności

Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl

Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk



* możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny!
* dostęp semestralny + 100 stron wydruku
* dostęp miesięczny + 60 stron wydruku
* dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku
* dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis
* dostęp dobowy + druga doba gratis

http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf

zapraszamy! ...
2011-07-01

Dane firmy

Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski

tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80


Firma poleca

Firma jeszcze nie poleca innych.

FirmÄ™ polecajÄ…

Firma jeszcze nie jest polecana.

Informacje o produkcie

Rozmiar czcionki: A A A

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej
39.80 zł /egz.
Opis:
Agnieszka Lasota

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej



Niniejsza publikacja to pierwsza w literaturze naukowej szczegółowa analiza porównawcza sprawnoÅ›ci niejÄ™zykowych dzieci polskich w okresie wczesnego dzieciÅ„stwa. Zarówno rozważania teoretyczne, jak i przeprowadzone badania skupiajÄ… siÄ™ wokół dwóch obszarów tematycznych: relacji pomiÄ™dzy rozwojem komunikacji niejÄ™zykowej w postaci gestykulacji a osiÄ…gniÄ™ciami jÄ™zykowymi dziecka oraz roli interakcji rodzic – dziecko w rozwoju komunikacji i symbolizacji dzieciÄ™cej.

Niniejsze opracowanie empiryczne stanowi część szeroko zakrojonych badań nad rozwojem językowym u dzieci polskich. Uwzględniono w nim wyniki badań, którymi objęto 99 dzieci: z podejrzeniem zaburzenia typu "Specific Language Impairment", charakteryzujące się bardzo niskim poziomem rozwoju mowy oraz z dwóch grup porównawczych, o przeciętnym poziomie rozwoju mowy oraz ponadprzeciętnym poziomie rozwoju mowy.

W pierwszej części publikacji przedstawiono zarówno klasyczne, jak i nowsze koncepcje dotyczÄ…ce roli symboli i znaków, tj. gestów i dziaÅ‚aÅ„ symbolicznych oraz jÄ™zyka, w ujmowaniu rzeczywistoÅ›ci oraz porozumiewaniu siÄ™. W opisie procesu komunikowania siÄ™ nawiÄ…zano do nurtu badaÅ„ nad zmianami rozwojowymi zachodzÄ…cymi w relacji gestykulacja – mowa. Pokazano rozwojowe ujÄ™cie komunikacji niejÄ™zykowej dzieci we wczesnej ontogenezie, z uwzglÄ™dnieniem zmian w funkcji, jakÄ… peÅ‚ni gestykulacja. Poszukiwano empirycznego potwierdzenia istnienia zwiÄ…zku miÄ™dzy rozwojem gestykulacji a rozwojem mowy nie tyle u dzieci prawidÅ‚owo rozwijajÄ…cych siÄ™, co z zaburzonym rozwojem kompetencji jÄ™zykowych.

Książka jest próbÄ… analizy sÅ‚abo opisanego w Polsce problemu zaburzenia rozwoju jÄ™zykowego u maÅ‚ych dzieci, a także przeglÄ…du aktualnego stanu badaÅ„ nad symbolicznym przedstawianiem rzeczywistoÅ›ci oraz komunikacjÄ… niejÄ™zykowÄ… dzieci z podejrzeniem specyficznych zaburzeÅ„ rozwoju jÄ™zykowego. OdrÄ™bnÄ… część stanowiÄ… rozważania na temat roli dorosÅ‚ych w rozwoju reprezentacji symbolicznej dziecka we wczesnym dzieciÅ„stwie, przejawiajÄ…cej siÄ™ w mowie i zabawie. Potwierdzono tezÄ™, że jakość interakcji dziecko – rodzic ma istotny wpÅ‚yw na rozwój zdolnoÅ›ci komunikacyjnych dziecka. Zaznaczono również, że interakcja ta ma charakter transakcyjny.

Przeprowadzone badania pozwoliły na ocenę poziomu i rodzaju komunikatów niejęzykowych używanych przez dzieci z różną sprawnością językową podczas interakcji z dorosłym. Analiza wyników wykazała różnice międzygrupowe w zakresie poziomu komunikacji niejęzykowej oraz stosowania odmiennych strategii komunikacyjnych. Analiza zachowań rodziców potwierdziła, że rodzice dzieci z różnym poziomem rozwoju mowy stosują odmienne strategie podczas komunikowania się z nimi. Rodzice dzieci z podejrzeniem SLI częściej stosują strategie ograniczające oraz kontrolę imperatywną, pozostali zaś częściej prezentują rozwijające strategie językowe i niejęzykowe.
Niniejsza publikacja pozwoli na lepsze zrozumienie mało opisanego i wciąż nieznanego w Polsce zaburzenia SLI oraz związanych z nim problemów, z którymi borykają się dzieci już w okresie wczesnego dzieciństwa.

Prezentowana książka ta jest przeznaczona zarówno dla specjalistów psychologów, pedagogów i logopedów, jak i rodziców zainteresowanych rozwojem swoich dzieci.

Dane techniczne:
ISBN: 978-83-7587-272-9,
Wydanie I, Kraków 2010,
Format B5, Objętość 192 strony,
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Oficyna Wydawnicza Impuls
tel: 12-422-41-80
O firmie   |   Produkty   |   NowoÅ›ci   |   Kontakt
Mikrowitryna.pl - wykonanie eball - Strona www Twojej firmy.