Ebooki Impulsu w serwisie ibuk.pl
Zobacz i przekonaj się jak kupić nasze książki w wersji elektronicznej ibuk * możliwość zakupu naszych książek nawet na 24 godziny! * dostęp semestralny + 100 stron wydruku * dostęp miesięczny + 60 stron wydruku * dostęp tygodniowy + 20 stron wydruku * dostęp dobowy + 10 stron wydruku + druga doba gratis * dostęp dobowy + druga doba gratis http://impulsoficyna.com.pl/pliki/2011.06/instrukcja.pdf zapraszamy! ...
2011-07-01
Fatimska 53 B
31-831 Kraków
woj. małopolskie
powiat krakowski
tel: 12-422-41-80
tel: 12-422-59-47
fax: 12-422-41-80
Firma jeszcze nie poleca innych.
Firma jeszcze nie jest polecana. |
Informacje o produkcie
Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
39.80 zł /egz.
Opis:
Alina Budniak
Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Podręcznik dla studentów
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do swej pracy.
Ze wzglÄ™du na rozlegÅ‚ość treÅ›ci edukacji spoÅ‚eczno-przyrodniczej, obejmujÄ…cej tak wiele różnorodnych zagadnieÅ„ z – czasem bardzo odlegÅ‚ych – dyscyplin wiedzy, przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga uwzglÄ™dnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiaÅ‚u merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podrÄ™cznik, opracowany z myÅ›lÄ… o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujÄ…cych siÄ™ do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podrÄ™cznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujÄ…ce podstawy nauczania o otaczajÄ…cym dziecko Å›rodowisku (przyrodniczym, geograficznym, spoÅ‚ecznym i in.) oraz propozycje metodyczne zwiÄ…zane z przedszkolnÄ… i wczesnoszkolnÄ… edukacjÄ… Å›rodowiskowÄ…. Zakres materiaÅ‚u ksztaÅ‚cenia studentów obejmuje w sposób uporzÄ…dkowany zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów ksztaÅ‚cenia w szkole Å›redniej, z punktu widzenia ich przydatnoÅ›ci w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentacjÄ™ tych informacji w takich powiÄ…zaniach, by jako nauczyciel mógÅ‚ je wykorzystać w ksztaÅ‚towaniu u dzieci zintegrowanego obrazu Å›wiata; ponadto w podrÄ™czniku zawarto metodyczne podstawy edukacji Å›rodowiskowej dzieci. Ze wzglÄ™du na zaÅ‚ożony cel podrÄ™cznika – konieczność poÅ‚Ä…czenia zarówno podstaw nauczania o Å›rodowisku, jak i metodyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji Å›rodowiskowej treÅ›ci pomieszczone w podrÄ™czniku dotyczÄ… obu zakresów przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego: merytorycznego i metodycznego. Po wyjaÅ›nieniu i scharakteryzowaniu komponentów Å›rodowiska czÅ‚owieka, tekst podrÄ™cznik przybliża zagadnienia zwiÄ…zane z poznawaniem przyrody przez dzieci: podstawowe cele, zasady, metody i formy poznawania przyrody, omawia treÅ›ci edukacji Å›rodowiskowej realizowane w przedszkolu i klasach poczÄ…tkowych, planowanie zajęć zintegrowanych uwzglÄ™dniajÄ…cych edukacjÄ™ Å›rodowiskowÄ… oraz wykorzystywanie mediów dydaktycznych. Dalsza część podrÄ™cznika przybliża kolejne zakresy treÅ›ci edukacji Å›rodowiskowej takie, jak: higiena i bezpieczeÅ„stwo dziecka, zagadnienia geograficzne, ekologiczne i sozologiczne, historyczne, zawodoznawcze, fizyczne i inne, omawiajÄ…c zarówno zagadnienia programowe realizowane w pracy z dziećmi przedszkolnymi i w mÅ‚odszym wieku szkolnym, jak i ich znaczenie w edukacji dziecka.
Praktyczne przygotowanie studentów do pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym będzie się opierało na zawartych w niniejszym podręczniku zagadnieniach teoretycznych w trakcie ćwiczeń, podczas których studenci będą opracowywać metodyczne przykłady, praktyczne rozwiązania i zadania dotyczące poszczególnych tematów (niektóre pomysły ćwiczeń metodycznych zamieszczone zostały w postaci Zadań do wykonania w poszczególnych rozdziałach podręcznika). Podręcznik kieruję do nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych, szczególnie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Autorka
Dane techniczne: ISBN: 978-83-7587-494-5 Wydanie II, Kraków 2010 Format B5, Objętość 306 stron Oprawa miękka, klejona, folia matowa
|
|